Kjøpsvilkår



Hos oss, Hatstore Scandinavia AB (heretter Hatstore.no, Hatstore, vi, oss, og vår), handler du sikkert, enkelt og uten ubehagelige overraskelser. Vi har alltid 100 dagers åpent kjøp, fast frakt på kr. 29,– og rask levering.

Når du legger inn en bestilling på Hatstore.no, godkjenner du våre kjøpsvilkår. Les derfor gjennom våre kjøpsvilkår før du bekrefter kjøpet ditt. Når du godtar Hatstores kjøpsvilkår, godkjenner du også vår Personvernpolicy. Denne siden bruker informasjonskapsler (cookies). Når du fortsetter å bruke Hatstore.no, godkjenner du vår bruk av informasjonskapsler som beskrevet i vår informasjonskapsel-policy.

Hvis du er under 18 år, må du ha tillatelse fra foresatte for å handle hos oss.

Hatstore forbeholder seg retten til å heve et kjøp dersom vi mistenker bedrageri eller svindel. Ved mistanke om bedrageri eller svindel, vil vi kontakte politiet. Alle forsøk på bedrageri/svindel politianmeldes.

 

1.    Betaling og sikkerhet

Vår betalingsleverandør, Klarna, håndterer betaling med kort, internettbetaling, faktura og delbetaling. I kassen finner du Klarnas egne vilkår. Når du fullfører et kjøp, godkjenner du disse vilkårene. Ved forsinket betaling vil du motta et purregebyr og bli pålagt forsinkelsesrente, i tillegg til evt. inkassokostnader. Dette er ikke Hatstore ansvarlig for, men er en del av Klarnas vilkår. For spørsmål om betaling, henviser vi til Klarna.
Ingen av betalingsmetodene våre har avgifter. Hvis du velger betalingsmetoden Faktura, vil fakturaen sendes til den e-postadressen du registrerte da du bestilte. Du vil også motta ordrebekreftelse på e-post når bestillingen din er gjennomført. 


Vi bruker SSL (Secure Socket Layer), noe som betyr at alle bestillinger krypteres. Når du betaler med bankkort, behandles din kortinformasjon sikkert og konfidensielt. 
Ved å klikke på «Fullfør kjøp», aksepterer du som kunde at kjøpet innebærer et betalingsansvar.


2. Leverering, transport og uavhentede pakker 

Vi sender pakken til din leveringsadresse via Bring. Pakken henges på døren dersom den ikke får plass i postkassen, og du vil da motta en melding om det. I de tilfeller sendingen ikke kan leveres verken i postkassen eller i pose på døren kan du hente den på Posten (du vil få hentemelding i postkassen). Du har 14 dager på deg til å hente pakken på utleveringsstedet.

Her kan du lese mer om våre leveringstider.

Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell leveringsforsinkelse, forutsatt at bestillingen din fremdeles ikke er sendt. Vi har ikke mulighet til å tilbakekalle pakken hvis den først er sendt fra lageret vårt. Den vil da leveres til postkassen eller utleveringsstedet, hvor den må hentes innen 14 dager. Hvis du ikke henter pakken, sendes den tilbake til Hatstore som «uavhentet pakke». Dette er ikke en Retur. Når Hatstore mottar en bestilling som uavhentet pakke, debiteres en avgift på 150 norske kroner (NOK) for å dekke håndtering samt administrasjons- og fraktavgifter. Unntak gjelder for produkter med personlige tilleggsvalg og eget design. Disse gir vi ikke tilbakebetaling for, ettersom disse produktene ikke dekkes av angreretten. Du kan lese om hvordan du gjennomfører en retur her. Hvis vi mottar en uavhentet pakke som inneholder et produkt med personlig tilleggsvalg, venter vi i 2 måneder på å høre fra deg som kjøper for å kunne gjøre et nytt forsøk på å sende bestillingen til deg. Dersom vi ikke hører fra deg innen 2 måneder, vil produktet kasseres.

Hvis du oppdager at pakken er skadet, skal du melde fra om dette ved utlevering og gjennomføre en eventuell reklamasjon med transportøren på utleveringsstedet. Deretter kontakter du oss om skaden via en e-post der du oppgir «Transportskade» og ditt ordrenummer i emnefeltet.

Vi har kun mulighet til å levere til adresser i Norge via Hatstore.no. Hvis du ønsker å sende til et annet land, kontakt kundetjenesten vår via e-post for informasjon.

Ved omstendigheter utenfor Hatstores kontroll (force majeure), inkludert, men ikke begrenset til, naturkatastrofer, strømbrudd, arbeidskonflikt, er Hatstore fritatt fra ansvar ovenfor deg som kunde.


3. Priser, kampanjer og salg

Alle priser på Hatstore.no oppgis i norske kroner (NOK) inkludert 25 % moms.

Priser for capser med eget (custom) design finner du listet her.

Det er prisene ved bestillingstidspunktet som gjelder. Vi reserverer oss mot opplysninger med åpenbare feil og sluttsalg. Vi kan ikke tilby samme pris som produktet hadde i løpet av salget/kampanjen etter salgets/kampanjens sluttdato.

Salg og kampanjevarer kan returneres, forutsatt at produktet ikke har noen personlige tilleggsvalg eller eget (custom) design. For informasjon om retur, se 6 Angrerett, bytting og retur.

Vi reserverer oss også mot lengre leveringstider ved høytider og kampanjer.


4. Design selv, logo og personlige tilleggsvalg

Enkelte produkter i sortimentet gir deg muligheten til å legge til eget (custom) design. Ved kjøp av sortimentprodukter med sidebrodering, broderer/patcher vi kun på sidene, ikke bak eller foran. For brodering foran og/eller bak, henviser vi til Custom Made-verktøyet, som du finner HER.

Custom Made-verktøyet vårt gir deg muligheten til å tilpasse et flertall ulike produkter etter egne preferanser. Det du designer, broderer vi på produktet du har valgt. Vi tilbyr kun brodering på produktene du ser i Custom Made-verktøyet.

Vi har kun mulighet til å brodere innenfor broderingsområdet som vises med en stiplet rute i Custom Made-verktøyet, og kan ikke brodere utenfor broderingsområdet. Visualiserte bilder er kun en omtrentlig forhåndsvisning av det endelige produktet. Vi reserverer oss mot eventuelle mindre avvikelser. Farger på produktbilder og fargekart skal kun anses som en omtrentlig indikasjon av den egentlige fargen. Farger kan oppfattes forskjellig på ulike skjermer. Misvisende farge blir derfor ikke godkjent som årsak for reklamasjon. 

Merk at leveringstiden er lengre for produkter med eget (custom) design. Du kan lese mer om våre leveringstider HER.

Vi forbeholder oss retten til å nekte å brodere motiv som inneholder upassende og/eller støtende innhold. Dette gjelder for eksempel, men er ikke begrenset til, rasistiske og nazistiske logoer, motiver og/eller budskap. Hatstore har tolkningsrett på logoer, motiver og/eller budskap som lastes opp på Hatstore.no.

Angreretten gjelder ikke for produkter med personlig design. Hvis du oppdager at designet ikke stemmer overens med ordrebekreftelsen, eller hvis du angrer på bestillingen, kontakt kundetjenesten så raskt som mulig for at vi skal ha mulighet til å løse det. Det er ditt ansvar som kunde å dobbeltsjekke at ditt design stemmer overens med ordrebekreftelsen. Les mer om å endre eller avbryte en bestilling med eget (custom) design i 5 Endre og avbryte bestilling.

Vi respekterer opphavsrett (copyright) og forbeholder oss dermed retten til å avbryte bestillinger som bryter med opphavsretten (copyright). Når du laster opp en logo eller et bilde, forsikrer du oss om at du har rettigheten til å bruke logoen eller bildet. Når du bestiller, aksepterer du våre kjøpsvilkår og vi fritas fra alle fordringer og påstander i forbindelse med brudd på åndsverkloven og copyright. Du blir og er ansvarlig til å fremlegge en skriftlig tillatelse for bruk av logo til kommersielle formål dersom dette blir nødvendig. Med disse kjøpsvilkårene fritas Hatstore alle kostnader for forsvaret og øvrige kostnader som oppstår i en eventuell domstolsak.


5. Endre og avbryte en bestilling

Du har rett til å avbryte din bestilling før ordren din er sendt fra lageret vårt. Les mer om dette i 2 Levering, transport og uavhentede pakker.

Det er også mulig å endre leveringsadresse før vi har sendt bestillingen. Hvis du oppdager feil med bestillingen i ordrebekreftelsen, kontakt kundeservice med en gang for at vi skal kunne løse dette før bestillingen sendes fra lageret vårt.

Det er mulig å endre eget (custom) design hvis vår kundeservice rekker å stoppe bestillingen før produksjonen har begynt. Hvis du oppdager en feil, er det derfor viktig at du kontakter vår kundeservice så fort som mulig. Dobbeltsjekk alltid ordrebekreftelsen, som sendes til e-posten din når bestillingen er fullført. Vi kan ikke kansellere en bestilling med eget design hvis den allerede er produsert.

Logo-bestillinger som allerede har begynt kan avbrytes, men du vil motta en ekstra kostnad for logohåndtering på 250 kroner. Dersom logo-bestillingen er brodert og sendt, har vi ikke lenger mulighet til å avbryte bestillingen din.


6. Angrerett, bytting og retur

Hos oss på Hatstore har du 100 dagers åpent kjøp.

HER leser du om hvordan du gjennomfører en retur.

For at du skal kunne benytte deg av åpent kjøp, krever vi at produktet er ubrukt og i samme forfatning som ny, samt at klistremerker og eventuelle lapper fremdeles er på. Angreretten gjelder ikke for produkter med personlig (custom) design.

Produkter som dekker ansiktet kan ikke returneres eller byttes på grunn av hygienehensyn.
Disse maske- og munnbindproduktene skal ikke brukes som erstatning for medisinske masker da de ikke er godkjent for bruk av helsepersonell.

Merk at uavhentede pakker ikke regnes som benyttelse av angreretten, se del 2 Levering, transport og uavhentede pakker.

Ved returer adressert til en annen bedrift enn Hatstore, venter vi i 2 måneder på kontakt fra avsenderen før vi kasserer feilreturens innehold. Ved kontakt fra avsenderen av feilreturen tilbyr vi å sende returen tilbake til avsenderen mot fraktkostnaden.


7. Reklamasjon

Vi står for at våre varer skal være feilfrie ved levering. Sømmer og spenner skal være intakte. Hvis du har mottatt et defekt produkt, eller hvis du mistenker at du har fått feil vare, ta kontakt med oss på e-post [email protected]. Skriv «Reklamasjon» og ditt ordrenummer i emnefeltet, og beskriv kort hva som er feil med varen i selve e-posten. Legg også ved et bilde som tydelig viser delen av produktet som er årsaken til reklamasjonen.

Misfargede produkter anses som slitasje og dekkes ikke av reklamasjon, med mindre produktene er misfargede ved varens mottakelse.

Visualiserte bilder er kun en illustrativ forhåndsvisning av det endelige produktet. Vi reserverer oss mot eventuelle mindre avvikelser. Farger i produktbilder, fargekart og simulasjonen i Custom-Made-verktøyet kan oppleves forskjellig mellom ulike skjermer. Misvisende farge er derfor ikke godkjent årsak for reklamasjon.

Vi bryr oss om kundene våre og vil derfor bli enige om en løsning som passer begge parter. Ved eventuelle tvister, følger vi alltid rådene fra den svenske reklamasjonsnemnden (Allmänna Reklamationsnämnden (ARN)). Alternativ tvistløsning: http://ec.europa.eu/odr

 

8. Personvernerklæringen og retningslinjer for cookies

Vi bestreber oss på å håndtere dine personopplysninger på best mulig måte og følge personvernforordningen GDPR, der reglene for behandling av personopplysninger er regulert.

Informasjon om hvilke personopplysninger vi samler inn, til hvilket formål og hvordan vi behandler dem, står beskrevet i vår personvernerklæring. Ved å godta disse kjøpsbetingelsene, godtar du også personvernerklæringen vår. Det er derfor viktig at du leser gjennom erklæringen før du gjennomfører kjøpet.

Dette nettstedet benytter seg av informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet godtar du bruken vår av cookies i overensstemmelse med våre retningslinjer for cookies. Les mer om hvordan vi håndterer cookies her.


9. Nyhetsbrev og SMS-meldinger

Når du handler hos oss på Hatstore får du også muligheten til å abonnere på vårt nyhetsbrev som kommer ut 1–2 ganger i uken. Nyhetsbrevet inneholder anbefalinger til nye produkter som kan være av interesse for deg, kampanjer eller andre nyheter om Hatstore og produktene vi selger.

Hvis du ikke vil motta nyhetsbrevet, kan du når som helst velge å melde deg av ved å klikke på linken «Unsubscribe», som du finner nederst på alle nyhetsbrev fra oss.

Vi sender 5–10 SMS-meldinger i året, og disse inneholder anbefalinger av nye produkter som kan være av interesse for deg, kampanjer eller andre nyheter om Hatstore og produktene vi selger. Hvis du ikke ønsker å motta SMS-meldinger, kan du når som helst velge å melde deg av. I hver SMS finner du instruksjoner for hvordan du melder deg av. Følg disse for å slutte å motta våre SMS-meldinger.


10. Kontakt

Hvis du trenger å kontakte våre Service Heroes, kan du enten nå oss via telefon eller e-post:

Telefon

+46 480 780 820

Telefonen er betjent på hverdager mellom 09:00–12:00

(Gjelder ikke helger og røde dager)

 

E-post

[email protected]

Vi gjør vårt beste for å svare på din e-post innen 24 timer på hverdager

(Gjelder ikke helger og røde dager)

 

 

HQ - Hatstore Scandinavia AB
Amerikavägen 10
393 56 Kalmar
Sweden
VAT.nr 916091613

Company number: 556913-5436